Puhelinpalvelun aukioloajat, puhelinyhteyden häiriöt ja asiakaspalvelun ruuhkautuminen

Puhelinpalvelun aukiolo 20.4.2020 lähtien

Koronatilanteen johdosta kassaan saapuneiden ansiopäivärahahakemusten määrä on moninkertaistunut normaalista. Kasvaneen hakemusmäärän vuoksi keskitymme hakemusten käsittelyyn ja kohdennamme puhelinpalvelua kahdelle päivälle viikossa.

20.4.2020 lähtien puhelinpalvelumme (09) 7206 4343 on avoinna maanantaisin ja torstaisin klo 12–15.

Häiriöitä puhelinyhteydessä – puhelu saattaa katketa

Puhelinpalvelumme linjojen ruuhkautumisen takia puhelinyhteydessä saattaa esiintyä häiriöitä tai puhelu katketa kokonaan. Palveluntarjoajamme selvittää asiaa ja tekee parhaansa saadakseen minimoitua ruuhkan aiheuttamien häiriöiden määrää.

Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut

Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa. Autathan meitä vähentämään ruuhkaa ja tarkistat ennen yhteydenottoa, löydätkö vastauksen kysymykseesi kotisivuiltamme. Kassalle lähettämäsi hakemuksen tilannetta voit tarkastella kirjautumalla verkkoasiointiin.

Pyrimme vastaamaan viesteihin saapumisjärjestyksessä. Jos olet jo lähettänyt kassalle viestin, odotathan rauhassa, että ehdimme vastata yhteydenottoosi.

Jos kysymyksesi koskee jäsenyyteen tai jäsenmaksuihin liittyviä asioita ja olet Erkon jäsen jonkin ammattiliiton kautta, tarkistathan jäsenyyteen liittyvät asiat omasta liitostasi.

Jos asiasi koskee koronaviruksen vaikutusta työntekoon ja päivärahan maksatukseen, tutustuthan asiasta koostamamme tiedotteeseen. Tietoa koronatilanteen vuoksi työttömyysturvaan tehdyistä määräaikaisista lakimuutoksista löydät tästä artikkelista.