Tekstiviestien lähettämisessä ollut häiriö korjattu – jumissa olleet viestit lähteneet takautuvasti

Kassan maksatusjärjestelmästä lähetettävien tekstiviestien lähettämisessä ilmeni hiljattain toimintahäiriö. Häiriön johdosta kassan jäsenilleen lähettämät tekstiviestit eivät olleet menneet perille vastaanottajille, vaan jäivät jumiin ”lähetetään” -tilaan. Häiriö on nyt korjattu ja sen seurauksena jumissa olleet tekstiviestit ovat lähteneet vastaanottajille.

Kassan lähettämät viestit, joita häiriö koski, saattavat olla tekstiviestinä toimitettavia maksuilmoituksia, lisäselvityspyyntöjä tai muita asioita koskevia viestejä. Koska osa jäsenistä on saanut nyt viestin viiveellä, ei viestin sisältö ole välttämättä enää ajankohtainen, vaan asia – kuten lisäselvityspyyntö jonkin dokumentin toimittamisesta kassalle – saattaa olla jo käsitelty jotain toista väylää pitkin, kuten verkkoasioinnin kautta lähetetyillä viesteillä. Myös maksuilmoitusviesti saattaa koskea jo aiemmin maksussa ollutta etuutta.

Kirjautumalla verkkoasiointiin voit tarkistaa etuuden maksutiedoista, oliko kyse uudesta maksusta vai jo aiemmin maksetusta etuudesta. Samoin voit tarkistaa verkkoasioinnissa, onko kassa lähettänyt sinulle hiljattain lisäselvityspyyntöjä esimerkiksi verkkoviestillä tai kirjeitse. Jos olet epävarma, onko saamasi viesti vielä ajankohtainen eikä asia selviä verkkoasioinnin keskusteluista, voit tiedustella asiaa kassalta verkkoasioinnin kautta lähetettävällä viestillä.

Pahoittelemme häiriötilanteesta ja sen korjaamisen seurauksena lähteneistä viesteistä mahdollisesti aiheutuvaa hämmennystä!