Hakemusten käsittelytilanne ja yhteydenotot kassaan

Tulosta

Käsittelemme tällä hetkellä viikolla 37 kassaan saapuneita sovitellun päivärahan jatkohakemuksia ja viikolla 36 saapuneita, ensimmäistä kertaa työttömiksi jääneiden ansiopäivärahahakemuksia (ns. alkavia hakemuksia). Alkaviksi hakemuksiksi katsotaan myös hakemukset, joissa työssäoloehto täyttyy uudelleen työttömyysjaksojen välillä tai aikana tehdyistä töistä.

Erkon puhelinpalvelu on avoinna maanantaista torstaihin klo 12-15. Puhelinpalvelun numero on (09) 7206 4343.

Muistathan, että voit ottaa yhteyttä kassaan myös verkkoasiointimme kautta suojatussa yhteydessä. Tutustu verkkoasioinnin käyttöohjeeseen.

Tarkistathan ennen yhteydenottoa kassaan, löydätkö kotisivuiltamme tai etuusoppaasta vastauksen kysymykseesi.

Verkkoasioinnissa voit seurata kassaan lähettämiesi hakemusten käsittelyä ja maksatusta.

  • Jos lähetät hakemuksen verkon kautta, saat hakemuksen lähetettyäsi ilmoituksen lähetyksen onnistumisesta ja lähetystunnuksen. Tämä tarkoittaa, että hakemuksesi on onnistuneesti rekisteröitynyt järjestelmään. Tilanne ei päivity reaaliajassa hakemusseurantaan.
  • Jos ohjelma ei kuittaa lähetystä onnistuneeksi, tai antaa sinulle virheilmoituksen, ei hakemuksesi ole lähtenyt eteenpäin. Ongelman syynä on tällöin jokin virheilmoituksen luettelemista seikoista. Mahdollisissa ongelmatilanteissakin sinun pitäisi voida lähettää kassalle lomake nimeltä ansiopäivärahahakemus, elleivät esitäytetyt jatkohakemuslomakkeet aukea. Tarkistathan ennen hakemuksen lähettämistä, että olet lähettämässä hakemusta oikealta ajalta; joko neljän kalenteriviikon (ma-su) tai kuukauden jaksolta, aiemman hakurytmisi mukaisesti.

Lisää neuvoja ja ohjeita verkkoasiointiin kirjautumiseen ja päivärahan hakemiseen löydät oheisista linkeistä.

20.09.2017